Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 7 maj 2020

Min torsdag


På svärföräldrarnas tomt växer dessa underbara blåsippor.


Och vitsippor som vi har glädjen av att se från vårt köksfönster.


Dagen har varit svidande kall. Jag tog mtb:n och drog till skogs men det var steniga vägar av att vägarna blivit skrapade och vinden var eländig där den slapp till så det blev ingen lyckad historia.
Har rensat bort fjolårsbladen på jordgubbsplantorna, likaså rensat i hallonbuskarna.



Det fina med att vara hemma är att unna sej minst en timmes matpaus. Omelett med sparris och creme fraiche, tomater och basilika. Vatten i glas som användes hos farmor och farfar i min barndom, jag älskade de färgade glasen och för några år bytte jag till mej dem med farmor. Hon fick nya och jag fick de gamla repade och båda var nöjda.


Roligt att läsa om Karstein Volle i Kyrkpressen. Honom hade vi som lärare i konstskolan och hans kurshelger var av de bästa.


Restgarnen tog slut och pläden avslutades, visst kommer den att värma ett par axlar åtminstone.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar