Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 22 maj 2020

Som en sommardag


Vilken fredag vi fick, så sommarlik som det bara kan blir.
Jag startade med att inhandla torv och tomatplantor vid Petterssons trädgård. Så på tomatsidan är jag nu klar med åtta plantor sammanlagt som har hittat sin plats i växthuset. Med fiberduk om natten klarar de sej bra.


Jag köpte mina röda pelargoner till nya blomställningen trots att jag vet att det blir en massa bärande ut och in.


Nu är de här i alla fall och jag blev så nöjd med hur det blev.


Rätt så sent kom vi oss på cyklarna men det var en alldeles fantastisk utflykt längs skogsvägar mest.
36 kilometer blev det men fasligt mycket kringelkrokar och det tog sin lilla tid.
Här på bron vid Finnholm.


Undrar om farmor lekte här som barn? Säkert plockades ett och annat blåbär eller lingon.


In i skogen och uppför bar det av.


Bättre och sämre underlag men torrt i alla fall.


Skrattlas stugan. Vilka minnen från ungdomens glansdagar.


Vackra Esse å vid Humla.


Gult är absolut inte fult.


Svennas villo.


Jamen så nöjd man kan bli!

I kväll ville jag aldrig in, så varmt och skönt på terrassen. Hoppas värmen kommit för att stanna nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar