Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 29 maj 2020

Nästan miss i nassen


Tänkte att jag inte skulle hinna med bloggen i kväll och nu är det nästan miss i nassen men jag har en del bilder från i dag jag vill få förmedlat.


Under den tid jag varit hemma har jag älskat mornarna när jag gått ut i växthuset som varit immig efter natten. Fått pyssla om plantorna och alltid har det varit nåt som behövt större kruka.


Dahliorna är gröna och frodiga, en enorm växtkraft i dem.


Pallen tar sej bra där. Mellan varven får plantorna ge plats åt mej när jag behöver sitta och filosofera.


Jag har sått gräs där Zeb vilar <3


Burit fram allehanda saker i smått desperation över att detta är sista hemmadagen. Och ja, hortensian kastar snart in handuken om inget under sker. Den har fått större kruka mera kan jag inte.


Lite pimp vid uterummet. Där bakom dörrarna finns något nytt men det tar vi en annan dag.


I helgen ska jag göra tårta och saknade ett tårtfat på fot. Nu finns det säkerligen många fina tårtfat att köpa men jag har sett en tendens att de kan vara rätt ostabila när man trycker ner en tårtspade i kakan.
Så jag köpte en mattallrik från Petterssons trädgårds reabord och for hem.


Offrade en drejad kruka och tog fram limpistolen. Detta blev attans stabilt bara nu limmet håller. Dessutom nästan samma nyans på fat och fot.


Vi drog i väg på cyklarna i kväll. Genom all världens terräng och underlag Esse Forsby Esse.


Dagens sista bild när solen tittade fram genom molnen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar