Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 3 maj 2020

Söndag


Söndag och jag var rastlös redan från morgon.
Ungdomarna skulle komma på mat och jag bakade chokladsnittar till eftermiddagskaffet. När de kom hade de också kakor med sej så vi fick vår beskärda del av choklad i dag igen. Ack så gott.
Det skulle putsas cykel och det var däcksbyte, härligt när det nån gång är liv och rörelse.


Vädret blev fantastiskt och vi var båda ense om att det måste trampas.
Drog iväg mot stan och där blev det kvällsmat framför rådhuset. En plats i solen helt enkelt.


Ett folktomt och småeländigt torg. Fast många var ute för att köpa glass faktiskt.
Så är det måndag i morgon igen och jag undrar redan vad jag ska hitta på. Åtminstone blir det fysioterapi på eftermiddag men det är många timmar före det.
Nu blir det hur som helst söndagskvällsfilmtajm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar