Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 20 maj 2020

Vandringsdag


Kära gubben överraskade i går med att säga att han har resten av veckan ledigt.
Så vi for på vandring när det blåste onödigt mycket med cykel.


Knifsunds vandringsled i Öja.


Det var vi och två karlar med varsin hund vi såg under hela vandringen som var ca 10 kilometer lång.




Takrenovering skulle vara på sin plats.


Vitmossa och döda träd mmm.....


Kaffetåren den bästa är. Jag fick blöjto flera gånger under färden och lite skoskav mellan tårna men efter kaffet som intogs på ledens vackraste ställe gick resten som en dans.


Det här vackra trädet hade jag gärna tagit hem.


En återrekonstruerad jordhåla som en okänd ensam man levde i på 1700 talet tills bönderna jagade bort honom. "Furugubbas håle"
Det blev några timmars sinnesfrid och noll blåst i gammelskogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar