Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 27 maj 2020

Tandläkarbesök


Började dagen långsamt med kaffe och surdegsbröd och ett avsnitt av trädgårdstider. Så underbart att de släppt gamla säsonger så man riktigt kan gotta ner sej i dem.
Blev inspirerad och nu skulle trädgårdslandet sås, trots att det skulle må bra av att vänta ännu en stund. Vad tror ni om spenat på sticka från Australien?


Fiberdukar anpassade för pallkragar är superbra.
Jag odlar inte många sorter på friland. Morot grönkål spenat persilja röd kinakål. I blomväg rosenskära och eterneller. Luktärter har jag pillat ner på annat håll. Örter och zucchini finns i växthuset.


En sallad som övervintrat fick jag flytta. Den här köptes från matbutik i kruka i fjol så det är inte att underskatta.
Gubben kom hem tidigare för vi hade prickat in tandläkarbesök för mej och massör för honom under eftermiddagen. Mina tänder var välskötta och det räckte med ett besök också i vår.


Bjuder ännu på lite drömska bilder från i går kväll. Denna ångrade jag nästan att jag kom hem med i går, nu är jag småkär i den.


Denna klematis har jag lagt mitt hopp till i sommar. Den ska i mina drömmar klä in porten vi gjorde på senhösten i fjol.


Dessa våriga glädjepillar cyklade jag hem till mamma för i går kväll.


Lärkträdet som är som finast nu.


Jätterams som hör till mina allra bästa lyckopiller under sommaren, brer ut sej mer och mer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar