Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 15 maj 2020

Fredag


Länge sen jag tagit en morgonrunda med cykeln så det startade jag denna fredag med.
Hann nätt och jämt hem före haglen yrde.


Virade in mej i morgonrock och pläd, drack te och såg ett avsnitt av Trädgårdstisdag från 2015 tills solen åter tittade fram.


Har tvättat fönstren på uterummet, kånkat trädgårdsmöbler, klippt den första gräsplätten och monterat upp trädgårdsgungan. Saknat Zeb...


Igen bytt lite möbler i uterummet och här åt vi pizza i kväll i stearinljusens sken medan solen gassade ;)


Med limpistol limmade jag fast en glaslykta i kransen jag visat tidigare. Här kan jag ha små buketter sen när några blommor behagar sticka upp.


Så mycket ledsamheter den här veckan att jag inte fattar hur det ens är möjligt. Dessa blommor är till er som jag tänker på, de som inte längre är med oss i denna värld och de som är sjuka, ensamma eller som sörjer. Varma tankar till er alla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar