Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 31 maj 2020

En festligare eftermiddag


 Maj månads sista dag firade vi vår bröllopsdag med våra närmaste. Och hjärtan ska det va.


Under förmiddagen förberedde jag maten. Vilken tur att vi kunde sitta ute, brukar tycka att det smakar ännu bättre då. Sen är ju charmen den att maten hinner svalna något innan man hinner sätta igång.


Kött på grillen och en varm potatissallad som jag nog kommer göra flera gånger. Nio personer kring två dukade bord.


Karamellig tårta på mitt fina fat.


Ätbara blommor och marmeladhjärtan.


Superfint kort, älskar de hemlagade.


Så gulligt.


En riktig mysig dag men de finaste. När den riktiga dagen kommer ska vi ut på tumis för att äta något gott.
Nu är jag ensam hemma med surrande diskmaskin då gubben for på pedtur.
I morgon blir det andra bullar med första arbetsdagen på fem veckor. Så mycket som hänt under den tiden att jag är alldeles yr vad kommer till tidsperspektiv. Känner att det kommer ta sin tid att landa i vardagsrutinerna igen.
Bilder från vår kyrkutfärd kommer kanske i morgon när jag är slutkörd och inte kan tänka ihop nåt inlägg. Kyrkan vi var till blev 2015 korad till Finlands vackraste kyrka. Bara som en liten teaser.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar