Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 25 maj 2020

En riktig sommarmåndag


En kissekatt såg dagens ljus sent i går kväll.
Dagens förmiddag gick åt till att måla fönsterkarmarna på uterummet. Nu är åtminstone det gjort.
Sen fick jag ett samtal från arbetet att jag är välkommen igen nästa vecka. Beställningarna hopar sej igen vilket ju är positivt.


På eftermiddagen hämtade mamma mej och vi for med syster och flickorna på vandring i Purmoskogarna.


Kaffepaus vid Solsidan.


Jag och steinreiso.


Dessa gulliga fyrfotingar fick jag också krafsa bakom öronen. Härligt att se friska aktiva hundar.


I kväll fick vi överraskande besök av farbror med fru som överräckte en väldigt gammal pelargonsort och ett par paprikaplantor som tack för att jag lagt ner tid på vår farmor. Mycket rörande att det blivit uppskattat, jag skulle göra om allt igen om det behövdes. Nu hoppas jag bara av hela mitt hjärta att det uppenbarar sej en boendeplats åt henne som skulle göra henne trygg igen.
Nu ut och gräfta en stund före ett nytt trädgårds och inredningsprogram börjar i rutan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar