Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 23 september 2013

Ledig måndag



Fruktansvärt skönt med en ledig måndag. Blir nästan jämnt en fredag jag tar ledigt men måndag är minst lika bra.
Har hunnit med så mycket precis som det var tänkt. Har bakat semlor, blandbröd och äppelkaka. Tvättat köksfönstren och bytt gardiner. Så klippte jag gräsmattan och jag hoppas verkligen att det var sista gången i år.
I kväll har jag hjälpt gubben med byggandet men tänkte till sist frysa fingrarna av mej så jag fick lov att gå in. Nu har det verkligen blivit kallt och snart blir det premiär med spiseldningen.
Stickningen med pappersgarnet fick jag färdigt redan i går kväll och det var en riktigt rolig grej. Blev till en ljuskrans som lyser riktigt vackert i mörkret. Det är så roligt att pröva på nya saker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar