Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 11 september 2013

Positivt tänkande


Det har varit trögt ett par mornar, milt sagt.
Men i morse var jag lugn och harmonisk när jag åkte till arbetet. Gott om tid hade jag (3 minuter till godo), himlen var färgsprakande grann, bara 1 räkning att lämna vid banken och jägarens dagalucka visar på 99 i dag. Allt detta trots att världen minns den 11 september som en mörk dag för mänskligheten på flera sätt. Också i min värld är det en känslosam dag, både positivt och negativt. Positivt att det är jägarens dopdag samtidigt som det är min pappas dödsdag. Tänk hur allt kan klimpa ihop sej. Det är 9 år sen han dog och den söndagmorgon när telefonen ringde kommer för alltid att finnas hos mej. Så är det i livet, sorg och glädje går hand i hand.
Ikväll har jag bakat semlor och hela huset doftar nybakt. Så roligt att få dona omkring i köket igen. Under sommarmånaderna blir det alldeles för varmt så jag undviker att ha igång ugnen nån längre stund då. Färskt egenhändigt bakad bröd måste vara något av det bästa.


När jag kom hem i dag hade Maj lämnat av två krukor med Rodgersiaplantor. Jag besökte hennes trädgård när hon var med i öppna trädgårdar för en tid sedan och blev lovad plantor senare.
Så nu har jag planterat dem och hoppas att de överlever vintern för de har ett mycket dekorativt bladverk och växtkraft hade den åtminstone hos Maj. Höstgödslat har jag också, allt för trädgårdens välmående.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar