Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 29 september 2013

Fågelholk?


Andra varelser än jag tycks också gilla att vara i växthuset.
Så fort jag möblerade och gjorde det hemtrevligt flyttade den här lilla pippin in. Trodde säkert att det var en lyxvariant av fågelholk. Stackarn hade flygit omkring där vem vet hur länge och var alldeles trött och tam när jag kom in. Satte sej snällt på tändaren och ville inte annat än vila. Efter fotograferingen satte jag honom på terassräcket för ytterligare vila och efter en stund hade han gett sej av. En riktig sötnos var det och visst får han hälsa på så länge han fattar att uträtta sina behov på utsidan.
Snart ny vecka igen och oktober väntar runt hörnet. Otroligt vad det flyger iväg. Jägaren sitter åter en gång på bussen tillbaka med över halva tjänstgöringen bakom sej. Det var ju just han ryckte in tycks det som.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar