Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 1 oktober 2013

Oktober


Så kom då oktober och efterlämnade en ovanligt varm och skön septembermånad bakom sej.
I kväll har jag städat bort det sista av sommaren, tror jag i alla fall, alltid kan man hitta nåt bortglömt.
Så mycket pytor och grejor som varit framme i sommar. Det märks tydligt när man städar bort att det samlats ett och annat under sommaren.
Grönsakslandet är rensat och de sista morötterna intagna. Det om nåt har varit trevligt, ett lagom stort grönsaksland av pallkragar och mycket lite att rensa. Ett stort plus för det.
En massa löv täcker gräset men lika mycket kvar i träden ännu. Tar verkligen ingen stress över löven, de är så vackra där de ligger. Hinner och orkar jag kan jag sträcka mej till några tag med räfsan eller så drar jag ut på det och hoppas att snön hinner före mej.
Snart blir det att förbereda matningen av fåglarna men ännu hittar de mat här och där. Hackspetten har hittat äpplen i både äppelträdet och på roskhögen och har verkligen hittat till dukat bord. Bara den försvinner sen, ett riktigt otyg kan jag tycka att han är.
Snart snart får jag börja tillbringa mera tid här inne med olika projekt. Både roliga och mindre roliga men nu har jag en längre tid varit klyven med allt utearbete och sånt jag velat göra på insidan. Men jag lär ska ha ca 42 meter list att måla ännu där ute...

2 kommentarer:

  1. Hej på dej!
    Vi brukar inte räfsa nästan nånting. Bara i kanterna och så...
    Låter gräsklipparen fara över löven och sen får maskarna göra resten! Mycket bra gödning för gräsmattan också.
    Hoppas allt är bra hos er. Så är det här...
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det låter riktigt bra, tycker inte heller det är så värst roligt det där räfsandet. Allt väl här :) Kram!

      Radera