Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 18 oktober 2013

Tar vintervila


Jag får börja känna mej besegrad av kylan och snön som fallit i flera turer i dag.
Snart dags att stänga för i vinter, men än står blomvas och stolsdynor framme. Ska plocka bort det snart. Kvällsstrålarna glittrade så vackert i prismorna och spindelnät har också spunnits.


Men jag har sagt att på julaftonsmorgon ska jag skotta upp en gång till växthuset, tända facklor längs vägen och dricka en varm chokladkopp invirad i filtar. Tända ljusen därinne och beundra frostrosorna  som täckt fönstren. Det förutsätter ju att det finns både snö och ordentliga minusgrader.


Glad över att vintern är här men kommer att längta mer än vanligt till våren och ljuset den här gången.



2 kommentarer:

  1. oj va mysit me varm choklad å julafton ja hoppas he e frost å snö / mamm

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja verkligen för med regn eller slask är det inte samma sak.

      Radera