Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 25 oktober 2013

Äntligen helg


Lite ledigt sitter väldigt bra just nu.
Veckan har varit småtung måste jag säga. Har en förmåga att ta in andras sorg och bekymmer och det har sugit musten ur mej och gjort mej nedstämd. Jag är inte alls bra på att släppa taget.
Har också sovit dåligt pga värk som slagit rot i mitt ben. Har vetat om det en längre tid men nu i veckan måste jag helt enkelt ta tag i det och uppsöka läkare. Så nu går jag på långtidsverkande värkmedicin och ska få fysioterapi på måndag. Troligtvis härstammar det hela från ryggen. Ja sånt är livet, bekymmer och krämpor avlöser varandra.
Tog en sväng till farmors efter arbetet och fyllde på sjukdomskontot lite till ojojoj.
Men nu är det fredagskväll och bara njuta njuta, och om några timmar hämtar jag soldaten på tågstationen. Det negativa packar jag ihop nu och stoppar långt undan, åtminstone för i kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar