Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 13 oktober 2013

Tacksam


Söndagsmornar den här årstiden är bara bäst.
Tassa upp efter att gubben redan hämtat tidningen, kokat kaffe, gett hunden mat och medicin (gäller att dra sej tillräckligt länge), sätta eld i spisen och dricka morgonkaffet sittandes i Eriks gungstol (må han bo hemma länge länge annars hamnar jag att skaffa en egen gungstol) och läsa Öt. Öt är klart bäst söndagar med rese och inredningstips.
Söndagsmornar helt utan stress och krav.
Satt sen och gick igenom gamla foton från 2007 och framåt. Konstaterade att vi gjort en massa saker med våra barn trots att vi aldrig rest långt med dem, och kameran har alltid varit med. Skrattade hjärtligt åt en massa foton och det förgyllde verkligen förmiddagen. Helst skulle jag rama in alla foton av barnen, tycker de är så härliga.
På eftermiddagen var det kalas för systerdöttrarna och farmor tog vi också med oss. Glad så länge hon orkar komma med. Att det säkert är sista gången har hon sagt i flera år nu och desto viktigare att hon får komma så länge hon orkar. Tycker själv att hon mest är till börda men vi är glad att kunna ta henne med oss. Sen har hon också en underbar humor, som man kan skratta länge åt.
I kväll samlade jag familjen runt matbordet och det är inte varje söndag det går. Jägaren är hemma tills i morgon och det gör att vi njuter ännu mera av den här dagen. Kände tacksamhet när vi satt och pratade efter maten och ingen hade bråttom nånstans. Så oerhört viktigt att ta vara på gemensam tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar