Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 26 oktober 2013

Grå dag


Efter en vacker men hjärtslitande jordfästning var jag alldeles grötig och tung i huvudet.
Glad att det fanns de som var villiga att komma ut i friska luften med mej. Det småregnade och var ett rätt sunkigt väder men med en fyrbent och han som alltid får mej att skratta lättade också jag upp.


Passade på att få hem material till en dörrkrans nu när snön for. Gran och enris, lingon och blåbärsris och lite mossa. Har också fått en ide om att göra en vacker juldukning i växthuset, varför låta det bara stå under vintern undrar jag.


Skönheten finns i betraktarens ögon.


Efter att ha insupit ordentlig med skogsluft kändes inte allt så eländigt mera. Tacksam också över den här dagen.

2 kommentarer:

  1. Så skönt att få avreagera sig i skogen efter en sån dag...

    En krans borde jag också klara av att få ihop. Det kan jun inte var hur svårt som helst eller hur!?!

    SvaraRadera
  2. Skogen är fantastisk! En krans klarar alla att göra bara man får hem material, sen behöver man inte göra den så julig än utan det går att sätta till vart tiden lider :)

    SvaraRadera