Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 21 oktober 2013

Stillat ett gnagande samvete


Det finns många gamla människor där ute.
Sådana som jag haft en naturlig kontakt med i en tid som verkar vara så avlägsen dagens tid.
De här människorna har man allt som oftast en tanke på att man borde ta sej tid att hälsa på men man tar sej aldrig den tiden fast man vet att det en dag kan vara försent.
I kväll tog vi oss tid, mamma och jag. Men det gick så långt att en tragisk händelse måste ske före vi kom så långt.
Men nu har vi träffat en som vi så länge menat plus en massa andra kända ansikten på samma gång. Det gjorde så gott att kunna glädja för en liten stund och samvetet är lite lättare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar