Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 3 oktober 2013

Tiden


Så har vi hem tegelstenarna.
Där fanns mycket mera än utlovat och vi fick ta alltsammans. Betyder att vi två kvällar i rad varit till Jakobstad, plockat i kärran och plockat ur när vi kommit hem. Mycket plockande.
Så nu finns det arbete igen för den hugade. Till helgen lovas det fortsatt bra väder så kanske nåt görs åt det då.
Igår hämtade jag också hem mina akvareller som varit utställda i 4 månader. Det var till en början tänkt juni månad men det går fort när man har roligt. Skönt hur som helst att hänga dem på väggarna här hemma igen. Vissa har jag saknat otroligt mycket, andra hamnade direkt i garderoben och en gav jag i utbyte mot tegelstenarna.
Blyertsteckning är otroligt bra när skaparlusten finns där men inte tiden. Den korta tid jag suttit framför tv:n de senaste kvällarna har den här "nån slags tistel" kommit till. Det gäller att ta tillvara allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar