Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 5 oktober 2013

Så nöjd


Just nu gör det mej ingenting att det tog två kvällar att forsla hem det gamla teglet.
Vi har satt eftermiddagen på att få teglen på plats och det blev så snyggt. Hade verkligt svårt att slita blicken från det men så är jag också en riktig tegelfantast. Ett lager sand har vi sopat i fogarna och mera ska dit ännu bara det första lagret får sätta sej.
Tänk att saker som bara står och skräpar för någon kan bli till en sån glädje för någon annan.
Nu är det inte mycket kvar innan vi låter projektet gå i vintervila. Men jag kan ju alltid gå in i växthuset om inte för annat så för att beundra golvet.
Lördagkväll och vad kan vara bättre än att inte ha nåt program alls. Lite tända ljus, eld i spisen och själv tänker jag kura ihop mej i soffan.

2 kommentarer:

  1. Såå fiint! Säkert väl värd all möda! :-D

    SvaraRadera
  2. Möda och stort besvär :) men så får man ju faktiskt nåt för det också.

    SvaraRadera