Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 10 oktober 2013

En vanlig småtråkig dag


Tråkiga dagar måste man försöka tänka på allt annat roligt som händer runt omkring en.
Som i går kväll tex. Kära mor ville komma och inspektera växthuset eftersom hon inte sett det sen det varit så här långt klart. Så jag bar ut plädar, kokade kaffe och värmde bullar och tände ljusen. Och där satt vi medan mörkret därute tätnade och regnet smattrade mot rutorna. Riktigt gemytligt hade vi.
På lördag åker jag med en väninna och hennes dotter på vår årliga före jultripp till Kokkola. Jag vet att det är långt till jul men det kan också gå som i fjol när vi väntade för länge och plötsligt var alla helger fyllda med julfester och dittan och dattan. Shoppandet är kanske inte så viktigt utan vi strövar nu omkring i butikerna och klädvinglorna. En bit mat är ju viktig och timmarna vi får umgås.
I november ska syster och jag på kurs till Kronoby och det kommer att bli riktigt roligt. Vi ska lära oss göra halmhimlar (går också med sugrör eller papper).
Mamma och mormor hade sådana när jag var barn och mormors av sugrör hängde länge ovanför frysboxen i köket minns jag. Har alltid tyckt att de varit vackra så nu ska jag göra mej en egen.
Sådana trevligheter tänker jag på en småtråkig torsdagskväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar