Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 17 oktober 2013

Glädjespridare


När jag satt och åt min goda, mustiga köttgryta i kväll hade mörkret redan sänkt sej över bygden.
Bara lite snö kvar på marken från den som föll i morse. Kallt mörkt och ruggigt och lite dystert kändes det allt.
Drog förstrött bort gardinen med handen och där bakom, undangömd och smått bortglömd hade min orkide´ slagit ut ett första blom. Vilken glädjespridare!
Samma orkide´ som hängde i en ampel under äppelträdet i sommar för den som minns det.

2 kommentarer:

  1. Vår floristlärare sa att just precis så ska man sköta om sina orkideér...glömma bort dem bakom gardinen! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det verkar ju funka i alla fall :)

      Radera