Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 11 mars 2018

Glad och harmonisk


Ja vet ni, jag känner mej så harmonisk och glad i sinnet denna söndagskväll.
Det gör ingenting att det är måndag snart igen, veckorna går ju så snabbt att rätt va det är har vi fredag åter.
Jag har inte varit en gnutta kreativ denna helg. Inte städat, inte målat, inte sytt och inte skidat, men så va då, det kan jag väl göra en annan helg om det behövs.
Har sovit en hel natt på väldigt länge och att vakna utvilad en söndag morgon kan va så otroligt lyxigt. Alltså sova är a och o för välbefinnandet.
I dag har jag fått ha äran att ha familjen samlad kring köksbordet och till eftermiddagskaffet/ efterrätt blev det våfflor med sylt och grädde. Zeb fick naturligtvis en alldeles egen och saligheten var uppenbar.
I kväll har jag stillat samvetet med att sitta hos farmor. Vill ju så gärna sitta ner ett par timmar med henne med jämna mellanrum men tiden och orken finns inte alltid där. I stället börjar samvetet gnaga.
Varför det måste vara så förstår jag inte men det är väl så vi är funtade.
Men nu så är jag väldigt glad och harmonisk till sinnet, hoppas det bara håller i sej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar