Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 31 mars 2018

Långfredagen


Kvällen före satt jag och kaverade åt svärföräldrarna att jag har färdigt skidat för i år.
På morgonen föreslog gubben att vi skulle skida över till Mässkär. Aldrig i livet! utbrast jag och kom ihåg senaste försöksturen dit när vi plumsade fram i snön. Men solen steg på himlen och det var obeskrivligt vackert, så jag gav med mej och nästan såg fram emot att dricka en kopp varm choklad när vi var framme.


Och det blev riktigt bra. Härligt före och en klarblå himmel.


Vi satt ute i solen på värmedynor och drack kaffe och choklad.


 Vi gick lite runt i omgivningarna.



Sen på med skidorna och hem igen. Vi var med de första besökarna för dagen men mötte massor av folk på vägen hem. Detta är mitt påsktips till er.
På eftermiddagen hälsade jag på hos farmor och det var mycket döden döden, vilket det kanske lätt blir en dag som långfredag. En fin stund i alla fall.
På kvällen rasade snön av garagetaket och hunden skällde som tokig då han befann sej bara nån meter ifrån. Mamma och Hasse dök oväntat upp och livade upp kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar