Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 10 december 2018

Barbapappor


Det mesta blir lite halvhjärtat hos oss nu.
Det saknas engagerade och förväntansfulla småungar i huset. Som det här med pepparkaksbak till exempel, som var det roligaste förr när ungarna var med och kladdade ihop sina konstverk. Nu vill de knappt ha pepparkakor till julen. Jag köpte i alla fall en liten klump färdig deg på marknaden i lördags för doftens skull. I kväll tänkte jag att jag måste ta tag i den där nu för att bli av med det (inspirerad till tusen) Använde inga formar utan gick loss med kniven...det blev barbapappor...
Men för en liten stund doftade det jul och de smakar betydligt bättre än de ser ut.
Gick sen på promenad med hunden i mörkret. Härlig luft, lite klar och krispig nästan.
Ska börja göra inköpslista för vår julmiddag nästa söndag. Känner att jag får rycka upp mej till det och ge helhjärtat av min tid och kokkonst. Vill ju att vi ska få en härlig stund tillsammans och kunna njuta av god mat och vacker dukning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar