Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 21 december 2018

Jullov


Det är nu jullov i huset.
Så otroligt skönt det ska vara med lediga dagar och att få sova. Den senaste tiden har jag haft alla känselspröt på ytan och så mycket som har dränerat mej från att sova ordentligt vilket leder till dålig energi och hög känslighet. Jag hoppas få komma in i ett bättre flow de närmaste dagarna trots att julen alltid gör mej smått nedstämd och jag istället fullkomligt älskar adventstiden. Ja, jag är en konstig människa men jag får själv leva med det.
Här utanför ser jag nu en rund och fin fullmåne lysa mellan de kala mörka siluetterna av trädgrenar. Vackert och så stämningsfullt att det gör lite ont. Kallt har vi också och lite snö har sakta dalat ner under dagen, precis som sej bör.
Senare i kväll ska jag ut på en liten julturne´ för att hälsa på gamla jobbarkompisar. Vill gärna ta mej tid till det så här strax innan jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar