Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 29 december 2018

Vid kaffebordet


Det blev nästan en heldag för oss i Vasa idag.
Gick i affärer nästan resultatlöst. Ett klädesplagg handlade jag i sista minuten mest för den läckra färgens skull. Det är nog inte pga mej som affärer går på vinst trots att det är en favoritsysselsättning att kolla in utbudet så behöver jag sällan nåt. Tyvärr känns det också som centrum håller på att dö ut där för vi återvände till Stenhaga där vi börjat. Fick i oss lite mat mellan varven och förberedde oss för att åka hem till en ny bekantskap. Satt ett par timmar runt kaffebordet och pratet flöt lätt på. Både om glädje och sorg, sånt som varit och nutid. Våra barn var i centrum, de som lett oss till denna träff.
Var alldeles varm i hjärtat på vägen hem av känslan jag lämnat med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar