Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 17 december 2018

Säkrat huset


Jag är en ljusbrännare i allra högsta grad.
Om sommaren kan jag ha ett litet uppehåll men resten av året går jag all in.
När julen kommer brukar vi alltid se över våra brandvarnare, byter batterier och ser till att de fungerar. I år hade vi en som var stendöd och vi beslutade att köpa nya alla tre. Gubben har monterat upp de nya i kväll och hunden har tryckt under köksbordet när de testats. Inget trevligt ljud i våra öron och absolut inte i hans. Vi har en i köket, en i hjälpköket där tvättmaskin och torktumlare finns och en i hallen mot sovrumsdelen av huset. Det känns tryggt.
I kväll kommer Mandelmanns på tv:n och då bänkar jag mej med en glögg och tända ljus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar