Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 4 december 2018

Varva ner


Efter en tung arbetsdag där armmusklerna fått jobba och jag vet att ännu tyngre jobb väntar i morgon.
Då gäller det att kunna varva ner, stilla sej en stund och bara andas. Andningen går ofta bara på ytan och jag behöver lära mej att ta med hela diafragman. Tänk att människan blir så att hon inte kan andas rätt ens, det som ska vara det självklaraste.
Så jag skrotar bara runt här hemma ikväll. Nappar med småsaker. Flyttar kring lite småprylar i nån hylla. Får in ett litet uns av jul. En stjärna i sovrumsfönstret. Försiktigt och sparsmakat.
Och andas.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar