Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 22 december 2018

Cookies


I söndags kom Lotta med en smaskig julgåva till oss. Cookies in a jar.
Sedan dess har den stått som en prydnad i köket och pockat på uppmärksamhet.


Så idag efter att vi handlat det sista i matväg och kommit hem igen tog jag itu med burken.
Blandade innehållet med smör och ägg och konstaterade att smeten var supergod ;)


När kakorna var gräddade återstod bara att brygga kaffe, och njuta.

Inne var det varmt och skönt med värmen från brasan i spisen men ute på promenaden var det svinkallt. Kände hur jag drog upp axlarna och försökte gömma mej inne i huvan på jackan.
Samtidigt skickade sonen härliga strandbilder från Thailand...Det om nåt är kontraster.

Besökte min gammelmoster och pratade bort ett par timmar med henne. Att jag inte städat ordentligt till julen och att jag sen inte orkade till kyrkan och julsångerna är bagateller. Att glädja en äldre är jul nog för mej. Hoppas att nån kommer ihåg en sen när man förhoppningsvis blir gammal och inte blir bortglömd av allt annat som händer i de yngres liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar