Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 22 november 2018

Dricka bör man


Nu måste jag helt enkelt skynda mej ut med hunden när vi kommer från arbetet på dagarna. Rimfrost och sol i kombo är ju härligt, fast jag hinner knappt ut före det skymmer. Men härligt är det.
I dag hämtade jag granris till dörrkrans så det finns hemma när andan faller på.
Hemma igen och småfrusen så smakar det gott med glögg. Hemmagjord variant i dag när ingen färdig fanns till hands. Köpte glöggkryddor hos Granit och med jämna mellanrum måste jag bara stå och dra in av de ljuvliga aromerna.
Fortsatte med mera ingefärsdryck tillverkning. Det går åt som smör i solen när jag också delar ut åt ungarna. Men får jag dem att inmundiga drycken så gör jag så gärna.
Resten av kvällen ska jag ligga över massagedynan. Ont det gör ont...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar