Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 28 november 2018

När orken finns


Jag sov uruselt i natt. Satt och läste tidningen klockan tre och undrade vad jag höll på med.
Men tyckte ändå att jag var någorlunda människa när vi kom hem så jag skurade hallgolven och satte in vintermattorna, börjar väl bli dags nu.
I går letade jag förgäves efter den röd/orangea pläden och kunde inte förstå vart den tagit vägen. I dag när jag skulle ta fram stickstickor hittade jag den under en massa garnnystan. Snacka om ordning och reda. Så mysigt med plädar tycker jag. Till och med Zeb har sin egen och sitter med nosen på soffkanten när han vill bli upplyft på sin. Sällan han klarar av att hoppa upp själv numera.


Tända ljus, kaffe med kardemumma. Helt perfekt i kväll.
Måste bara komma i håg att köpa mer av denna delikata kaffekrydda.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar