Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 24 november 2018

En månad till jul


En månad kvar till jul och jag känner att nu är det fullt ös framåt. Det är nu vi behöver ha denna härliga startsträcka till den stora högtiden. Vi har satt ljusslinga i aroniaträdet, är förvånad än i dag att jag inte behövde tjata utan här köptes det förlängningsslinga till den ursprungliga och stege plockades fram och vi hjälptes åt att vira och jag fattade noll. (men var mycket medgörlig förstås) Så mysigt att tända när det skymmer om kvällarna.
Dagarna är vackra med sin frost och jag njuter av att ha naturen så nära in på. I morse hade vi fyra rådjur på åkern här intill.


Har bakat tre Junttalimpor och bytt gardiner i köket. Höstlöven fick ge vika för nåt bäraktigt.


I snart nitton år har vi levt utan lampa i hallen. Vi har en riktigt där vi kommer in och så har vi haft i den långa delen så det har gått på något vis. Men nu har vi köpt och gubben satt upp. Samma stuk och mönster som de tre tidigare så det blev en helhet trots olika former och storlek. Störtdiggar dessa från Blossom. Och jo, det börjar bli hög tid för mattor på golven.


Farmor har jag hälsat på i kväll och vi har pratat om hur jularna var när hon var liten, skulle vara så nyttigt för många barn att få uppleva det i dag. En näsduk och "guttagubb" hur många skulle nöja sej med det?
Sist men inte minst. Jag har blivit faster till en liten kille i dag <3 Bara det var värt att tända en stjärna för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar