Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 12 november 2018

Köksstädning


Inte för att julen ligger om hörnet utan för att det är hög tid.
Köksstädning, skåpar och lådor. Fy tusan. Visst fattade jag att det var rörigt men när jag synade det närmare var det värre än jag trodde. Riktigt så jag måste sätta mej med en kaffe mitt i.
Jag kan ju inte ta ut mej hur som helst så det blir lite i taget. Är mycket nöjd redan med kvällens insats.
Man måste sysselsätta sej med nåt för att inte deppa ihop helt över mörkret. November har verkligen inte varit angenäm och jag tror de flesta skulle glädjas åt snö och minusgrader nu.
Genast vi kommer hem på dagarna tänder jag ljus för att backa mörkret. Man får göra det lilla man kan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar