Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

lördag 10 november 2018

Vilken lördag det blev


Vilken fin lördag det blev fast den började så tragiskt i mina drömmar.
Gubben är till Karjala Cup och fem i morse skjutsade jag honom till bussen. Hem för att somna om och drömde att hunden blev överkörd och fick frambenet brutet och det fanns inget annat än sprutan. Och jag grät och grät och vaknade med med en sorg i bröstet som jag ännu förnimmer.
Men där nere på golvet bredvid mej sov Zeb så sött och jag kände på hans framben som var hela, lurviga och fina. Nu ligger han bredvid mej i soffan och är det bästa sällskap man kan ha.


Jag skulle ut och göra stan i dag var planen och medan jag gjorde mej i ordning fick jag meddelande av en av vi tre studiekompisar om nån ska mot stan i dag om vi kunde ta en kaffe nånstans. Vilket sammanträffande och så otroligt roligt. Vi träffades alla tre över en kaffe vid Sunds eftersom vi hade ärende ditåt. Pratade bort en och en halv timme i det dystra vädret och gick därifrån med sol i sinnet.
Så härligt med spontana vänner.


Jag köpte ett tygstycke hos Textilshoppen för att klä om en stol som kommer från min mormor och morfars. Jag hade en tanke om hur tyget gärna fick se ut men nåt sånt hittade jag inte. Föll ändå för detta som är lite som en akvarell och lättsamt. Rev bort det gamla och stiftade fast det nya och så kändes stolen fräsch igen.


Det slapp tyg över så jag klädde in en bok och dekorerade med ett grågrönt band. Den får nu ligga på skåpet bredvid och bara passa bra in i sammanhanget. Har man tillräckligt med fantasi kommer man långt med en tygbit.
Nu ska jag bara roa mej med en bok och varm glögg med mocka och chokladsmak. Fridens liljor med er.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar