Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

onsdag 7 november 2018

Vissnade rosor och minnesdag


Tror jag aldrig lade upp bilden av rosorna jag köpte i förra veckan.
Dagen efter hade tre av dem bockat och två dagar senare slokade alla. Man får väl skylla sej själv när man köper från storaffärerna. Men de står fortfarande i vas på köksbordet...vet inte vad jag ska skylla det på, mörkret? leda? likgiltighet? Kunde ju i alla fall torka blommorna.


I dag har det gått två år sedan min stora idol tog farväl av jordelivet.
I arbetet lyssnade jag på albumet Live in Dublin och mindes de goda dagarna med konserter och förväntan. Här hemma sökte jag fram tidningarna jag sparat och bläddrade. Läste om boken The Flame som blev hans sista och som nyligen utkommit. Poesi på engelska är inte lätt men känner ändå att jag verkligen borde ha ett exemplar av det arbete som höll honom vid liv den sista tiden.
Lyssnat på Sharon Robinsons hyllning till sin vän "Goodbye Stranger, my old friend...
Väntar på att hans son Adam ska skriva nåt på sociala medier.
Sen är det kladdkakans dag i dag. Men det hade vi i söndags, och i måndags och pikuliite i går. Så att.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar