Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 16 november 2018

Ljuset


Det fanns där ändå, bakom allt det tunga och gråa. Ljuset, det livgivande.
Så underbart att se för ibland har jag tvivlat. Zeb och jag tog en härlig skogspromenad bland lingon och blåbärsris fast han egentligen inte passar i så oländig terräng. Men vi gick där rådjuren har trampat sej en stig och det gick hyfsat.


Med oss hem hade vi vintergrönska att pryda toaletten med.
Köket börjar blir färdigskurat, jag har ikväll varit ända in bakom spisen och där fanns det grejer må ni tro.


Granen som inhandlades i går lever i en papperspåse då jag inte hittade tillräckligt stor kruka här hemma. Stämningen på bilden överensstämmer väldigt bra med verkligheten. Alla soffor är i nuläget invaderade och det är lugnt och stilla. Älskade fredagskväll, du kom så lagom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar