Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

söndag 4 november 2018

Gråa dystra söndag


November hör väl ändå till den tyngsta av månader.
Mörkt dygnet runt om det nu inte skulle få för sej att frysa till och läggas till lite vitt på marken.
Jag hade ingen större lust att starta den här dagen och satt i nattskjorta hela förmiddagen. Måste ändå spänna fjädern för att få mat på bordet tills lillebror kom hem. Bjöd på grisfile´ bacon och kladdkaka, kändes som den ultimata matsedeln denna dag.
Besökte farmor som var på motionsrunda när jag kom (ibland känns det som om hon är hurtigare än mej) men jag lät henne gå sina varv och tog fram dammvippan och fixade bokhyllan så länge jag väntade in henne.
Och nu spenderar jag tid vid min favorithörna, i all sköns ro. Bloggar, läser bok och dricker glögg. Försöker förtränga att det är måndag igen i morgon. Just nu känns det som om jag kunde sova bort ett par veckor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar