Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 30 augusti 2019

En dag med regn och sol


Det har varit ett omväxlande väder.
Så mörkt klockan fem när jag steg upp, missade på kläderna på klädstrecket och tog gubbens t shirt i stället för egen. Det har gått fint hela dagen och på så vis sparar jag ju på min egen.
Cyklade i väg till jobbet i en varm och fuktig morgon, genomblöt av svett pga ansträngning och klimakteriefas. Huhu.
Dagen har varit som vädret, både sol och regn. Har hört positiva saker att glädjas åt och mindre roliga där man famlar efter rätta orden och allt känns så fel och tomt på nåt vis. Livet, så underbart och så sårbart.
Och nu har jag sovit bort svullnaden ur både fötter och ben, bakat en pizza och njutit. Min halva var vegetarisk, jag vet inte jag men kött smakar inte längre på samma sätt. Korv och skinka har jag extremt svårt för numera och det är inte ett medvetet val utan nåt som jag bara fått för mej. Ungefär som mjölken som jag slutade dricka för flera år sen, det bara inte smakade fast jag kan äta mängder av ost och andra mjölkprodukter. Så jag gjorde min del av pizzan med samma gulbeta och zucchini som fanns i gårdagens mat. Riktigt gott. Undrar när jag får obehag för godis...
Ska bara njuta av kvällen nu, göra så lite som möjligt. Eventuellt skrolla bland cykelkläder. Har ju egna byxor faktiskt men en av gubbens avlagda tröjor som är gles som en sil som jag cyklar runt med. Snart är ju i och för sej säsongen över men jag är inställd på att fortsätta inomhus med cykeltrainer som lillpojken erbjudit mej. Kan ju inte ge upp nu när jag knappt kommit igång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar