Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 20 augusti 2019

Landa


Jag landar äntligen här hemma, efter arbetsdag och en timme hos massören. Jag är fixad från knävecken upp till skallbasen. Mina muskler var sega knutna och spända. Det gjorde så ont och det gjorde så gott.



Sakta men säkert kommer jag tillbaka till rutinerna. Ser till att få motion, dricker te och får ordentligt med sovtimmar. Märker mer och mer hur jag uppskattar mitt hem när jag är borta om dagarna. Ser med nya ögon på mitt kreativa kaos som skapat det hem vi lever i med mina målningar, min keramik och mitt intresse för att göra vårt hem trivsamt och ombonat. Slitet och skavt och med små medel, hund, hundhår och en slarver till gubbe. Ändå med kärlek till allt.
Kniper av ett par kvistar från dahliakrukan och sätter i vas. Njuter mera av dem inomhus just nu.
Ska röra ihop en pärlsockerkaka, också nåt som kommer med en nystart. Skulle aldrig fallit mej in under semestern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar