Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 26 augusti 2019

Måndagsinspiration


Lagom till kvällen kom den utlovade solen och värmen. Jag var måndagsinspirerad som man kan va så där i början av veckan och rensade ur växthuset. Bondbönplantan åkte ut liksom zucchiniplantan, de har inte gett nån skörd att prata om. Så rensade jag hejvilt bland tomat och gurkplantorna, så mycket som ändå inte hinner bli klara på lång väg och bort med en massa blad.



Här inne går både tvättmaskin och diskmaskin och ett äppelmos kok är på gång. Vi har inga egna äpplen i år för vi sågade ner det sista i höstas, och det nyplanterade trädet också från i höstas tar nåt år på sej med att ge skörd. Så länge pantar vi på svärföräldrarnas äpplen. Så gott på morgongröten och jag brukar lägga till lite kanel i moset som extra tvist.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar