Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 29 augusti 2019

Varmare


Skrev igår att det inte blir bättre än så här ,eller nåt i den stilen. Det blev tre grader varmare i dag. +28 den 29 augusti hör väl ändå inte till vanligheterna. Eftermiddagen var tuff i fabriken och jag var så lycklig att få komma hem till huset som kändes sval och inbjudande.
Drog upp gulbetor till kvällsmaten, de allra första. Inte särdeles stora men gudomligt goda.


Så länge jag var och kortade kalufsen hade jag gubben att stoppa formen med grönsaker, olja och salt i ugnen och steka på grillost. Rena himmelriket att komma hem och slå sej till bords och njuta av godsakerna. Allt från egen odling. Utom osten då.


Så till det som jag väntat på hela dagen. Vi körde Lappfors och hem igen. 32 kilometer blev det och alldeles lagom en torsdag kväll, lite motvind dit men hem var det bara att köra på.
Detta är lycka för mej just nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar