Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 9 augusti 2019

En fredag


Redan före nio i morse sladdade en budbil in på gårdsplanen och jag som satt i nattsärken vid köksbordet då ännu fick ha gubben att ta emot paketet. Okristligt tidigt att springa runt och störa morgonrutinen så här sommartid, tillika med som det var lite spännande. Det var nämligen mina cykelbyxor som anlände och att öppna paket är alltid roligt. Så nu har jag byxor med inbyggd blöja men ingen cykel. Det är ungefär som med växthuset/uterummet, där skaffade jag ljuskronan före nån ens lovat bygga nåt. Nu vet jag i alla fall att det kommer en cykel i slutet av månaden om jag har tur.




Jag tog mamma med mej och åkte till Gunnarsberga gårdsbutik som min vän Ingela har. Hon är så kreativ med sina kort och tavlor och annat och det är en fröjd att gå runt och se på allt fint. Vi blev bjudna på kaffe och satt i uterummet och myste ett bra tag. Köpte "landitavlan" med ord på Essedialekt och nu hänger den i köket på min tavelvägg. Hos Gunnarsberga hittar man alltid nåt fint till sej själv eller nån annan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar