Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 6 augusti 2019

I rätt fin form


Kände mej i rätt så fin form i morse. Inget snor i skallen och pigg trots att jag sovit väldigt dåligt under natten. Det har retat i halsen och jag har fått sitta uppe stora delar av natten.



Men det gäller att ta vara på alla dygnets timmar så sover man inte går det bra att virka sej en ordentlig pannlapp.



Jag donade omkring i köket och plockade in av ringblommorna som nu har sin bästa tid.
Kände mej rastlös efter gårdagens sängliggande.



Så vi åkte i väg till Kärkkäinen i Ylivieska. Sånt som man gör när andan faller på.
Jag fick ju sitta bredvid och blunda små stunder och hastigt och lustigt var vi framme.



Vi drack kaffe, gick omkring en ordentlig stund och så hem tillbaka.
Med mej fick jag ram och passpartout till min målning och satte den genast på väggen då jag visste precis var den skulle passa. Köpte också en slinga med lampor som vi ska hänga på växtporten där ute. Kommer bli så mysigt i höstmörkret.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar