Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 2 augusti 2019

Ensamma på stranden


Var fanns alla solare och badare?
Stranden låg alldeles öde. Själv gick jag och småfrös med vindtäta kläder, mössa och handskar. Vi har gjort en strandpromenad vid Ohtakari idag.



Vattnet var längre ut till havs än vanligt och jag hittade genast konst på marken. Fantastiskt fint i mina ögon.



Vi gick på andra sidan tornet dit vi inte varit tidigare. Vi gick så långt tills det fanns en skylt att vi på egen risk beträder militärt område. Då fick jag darr i byxbenen och vi vände



Fin grönska bland allt det karga.



Hittade ett mysigt kaffeställe, allt tills myrorna vällde fram :O



När solen tittade fram var det stundvis riktigt behagligt.



Som här, rena rama playan.



Och som om vi inte sett får tidigare stod jag på ena sidan stängslet och bräkte för att locka till mej dem. De såg rent ut sagt skeptiska ut.

En fin dag trots kalla vindar, men vi var förberedda och jag tror det har slätat ut en och annan rynka.
I kväll hettar det ordentligt i kinderna men kroppen har svårt att få värme igen. Tror bestämt den måste sänkas ner i ett varmt bad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar