Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 14 oktober 2019

Bra ändå


Jag trodde dagen skulle bli så tung och tröttsam efter en natt med dålig sömn.
Steg upp klockan fem, sur och tvär med siktet inställt på att boka in lediga dagar framöver.
Dagen har ändå gått fantastiskt bra må jag säga och riktigt bra efter första kaffepausen. Det är mest nu i kväll som jag känner tröttheten komma smygande, men nu är det helt okej när jag inte måste nånting utan bara kan vara och ta natt när det bäst behagar mej.
Dammtussar mötte mej i dörren så jag drog genast fram dammsugaren för att bättre kunna vara. Men jag såg därute hur det var dimma över skogen och solen kom och gick och jag ville inget annat än försöka fånga det.



Så vi begav oss ut Zeb och jag medan gubben bytte till vinterdäck (så bra att ha det gjort). Här har Zeb nåt i sikte och lägger till med ett underbett jag inte sett tidigare. Haha!



Så mycket att undersöka och smaka och tungan var brun av "rapa" gott gott.



Vindpinad.



Vill du nåt?
Det blev en riktigt skön runda trots att jag var trött i fötterna och frisk luft har aldrig varit till skada.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar