Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

måndag 7 oktober 2019

Kotorna på plats


Till massörskan i dag för att knixa kotorna på plats.
Dessutom var båda armarnas muskler åt skogen liksom muskler i bröst och nacke. Jo man tackar!
Men nu borde allt sitta där det ska sitta och jag fick order om att ta det lugnt i kväll. Så jag har mest satsat på att hålla värme i huset eftersom gubben arbetar och Zeb ser tröttsamt på mej när han åter hittar mej på sofflocket.
Men det är fridfullt att bara ta det lugnt, vila öron från allt brus och vila ögon i brasans sken. Har haft en orolig natt där jag vaknat gång på gång och tankarna snurrat. Så mycket bedrövelse och sorg som ska ältas.
I går efter att ungdomarna åkt hem till sitt hoppa jag i bilen för att hälsa på kära farmor. Så fint att kunna sitta en stund och prata med henne om veckan som gått och få berätta om hur fina färger naturen bjuder på denna höst. När hemvårdaren kom för att göra kvällssysslorna krama jag om henne och åkte hem.
Nu ska jag kanske ta fram skissblocket inför morgonkväll och göra mej en tekopp. Och helt enkelt fortsätta i stillhetens tecken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar