Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

torsdag 3 oktober 2019

Skämmigt


I går när jag satt uppkrupen i soffan tänkte jag bläddra i nån tidning på plattan. Det första som dök upp var en sprillans ny jultidning JULEN 2019! Det kändes nästan skämmigt att bläddra i den, det passade inte alls in. Nu vill jag njuta av hösten och de underbara färgerna, men överallt blir vi redan nu påminda om den stora mysiga högtiden.
Och om jag ville det eller inte började jag tänka på den årliga resan till huvudstaden med mamma och syster, hoppas vi får till en i år också. Det är ett par härliga dagar med julstämning på hög nivå.
Från kylan in i värmen på en kopp varm choko eller ett glas glögg, julkulor och glitter, skyltfönster och shopping. God mat i mysig miljö och allt från djupa samtal till hysteriskt flabb. Oj vad jag längtar.
Dessutom fick vi ändan ur vagnen och beställde teaterbiljetter till mellandagarna. Spelman på taket ska ses.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar