Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

tisdag 22 oktober 2019

Kors i taket


Men kors i taket, det blev en måltid i kväll.
Med mod i barm tog jag mej an spisen och lyxade till det med två grönsaksbiffar. Jag var så nervös att magen knöt sej men rackarns om jag inte fick till det.
Mamma hade messat att om vi svälter så funkar nog hennes gamla spis men det hade väl ändå varit pinsamt att behöva åka hem till mamma med sina grönsaksbiffar. Nån självbevarelsedrift finns det ju ändå. I morgon är en annan dag och då får jag hålla handen med gubben medan vi kokar upp nån knöl.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar