Om mig

Mitt foto
En kvinna och vårdassistent i sina bästa år. Försöker sätta en guldkant på varje dag genom att vara kreativ, nyfiken och positiv. Vill tro att man kommer långt med det. Följ gärna med i min enkla vardag om du har tid och lust.

fredag 4 oktober 2019

Första snön


Ett sent litet inlägg.
Jag hamnade till Kokkola i kväll. Gubben fick en akuttid med sin tand som inte gör annat än bråkar och ställer till det. Samtidigt passade jag på att utöka klädgarderoben med en långärmad blus till de kommande kalla dagarna som ligger framför. När det byter årstid är det alltid skralt i klädförrådet. Mest nött och urtvättat när man inventerar.
Så fick vi uppleva den första snön. Inte mycket till flingor men vitt var det som kom från ovan.
Det börjas nu.
Här inne i köket tronar de absolut sista sommarblomstren. Pense´er som var de tidigaste inköpta har stått så fint hela sommaren på trappan och i dag klippte jag in de allra sista att njuta av i helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar